[Tisk]  [Poslat e-mailem]  [Hledat v článcích]
Hledáme dodavatele technologie CNG
Datum: 18.4.2008
Autor: Jan Prokop - CREAtive Services,s.r.o.
Hledám firmu, která na export zkonstruuje a vyrobí kontejnery pro přepravu CNG. Efektivní objem 16 / 30 m2 H2O, plnící tlak 200 bar, montáž do rámu o rozměrech standardního kontejneru ISO 20´/ 40´

Potřebuji navrhnout rozvoz stlačeného zemního plynu (CNG) na místa stacionárních motorgenerátorů prostřednictvím trucků s velkoobjemovými tanky s tlakovými nádobami.

- Pro takové účely se používají převážně návěsy s pevně montovanou sadou propojených válcových nádob menšího průměru, plněnými u tzv.Daughter Station na 200 bar, což je tlak v automobilových palivových nádržích). Příklady jsou na obrázcích v příloze.

- Takové vozidlo je ale v dané zemi jen jedno a nelze jeho návěs zanechat na místě spotřeby a zatímco motor běží se vrátit pro další.

- Vzhledem k celkovým problémům dopravy (zčásti po vodě) a tudíž reálné frekvence zásobování potřebuji tank na max.množství CNG

- Výsledkem mého přemýšlení a inspirace na webu je koncepce:

  • Zapomenout na speciální CNG truck a používat běžné plošinové návěsy
  • Samostatný a stohovatelný kontejner (kontejnerová loď):
    • s válcovými tlakovými nádobami montovanými podélně nebo standardními tlakovými lahvemi montovanými svisle, případně příčně (např.Vítkovice lahvárna, což je ale dost drahé a dodací lhůty jsou děsné)
    • umístěný v ocelovém rámu o rozměrech standardního ISO kontejneru (20´ / 40´)
    • vybavený bezpečnostní přírubou pro napojení plnící hadice a potrubí ke spotřebičům
    • zkoušený a s atestem podle evropských předpisů
    • opatřený bezpečnými úchyty pro spojení s návěsem, oky pro manipulaci jeřábem, atd.
    • opatřený válci pro přesouvání navijákem na místě určení - z návěsu na rampu a zpět na návěs (pojízdný jeřáb je tam problém v mnoha ohledech)
  • Co se týče H2O objemu kontejneru, uvažuji takto:
    • Sériově vyráběná vozidla mají od 7 do 30 m3
    • Vnitřní objemy ISO kontejnerů jsou: 20´/ 33 m3; 40´/ 67 m3.
    • Při bezpečnostním "koeficientu plnění" vymezeného prostoru mi vychází cílový objem 16 / 30 m3 (Platí ale "čím víc, tím lépe")

                             
 Související

Související témata
Nádoby P-B, LPG, ...
TNS k dopravě plynu

 Hodnocení
Zhodnoťte, jak se Vám článek líbil (1 = výborný ... 5 = špatný)
 
průměrné hodnocení: 5 (počet známek: 1) 

Diskuze ke článku
V diskuzi není žádný příspěvek
Přihlášení/odhlášení odběru příspěvků e-mailem:
váš e-mail:

Podmínky užívání portálu TLAKinfo.
Připomínky, náměty a dotazy - redakce portálu.
© Copyright DEKRA CZ, a.s. 2005-2019, všechna práva vyhrazena.